Bridgeclub Retie

Hartenvier

Logo BridgeClub

Beknopt verslag bestuursvergadering

16 februari 2020

1. Verslag vorige vergaderingen

De verslagen van de vorige vergaderingen worden goedgekeurd.

2. Kasverslag

Gezond.

3. Prijzentornooien

3.1 Donderdag

Luc verzorgt de lopers en uitslag van het prijzentornooi, dat zal doorgaan op zaterdag 21 maart. Hij start met de inschrijvingen aanstaande donderdag.

3.2 Dinsdag

Martijn zorgt voor de lopers en uitslag van het prijzentornooi, dat doorgaat op dinsdag 26 mei.

4. Viertallen

Luc geeft in mei de drie viertallenteams door aan de VBL, met één wijziging: Marc Tielens wordt voor één jaar terug kapitein van Retiese 2.

We proberen om een aantal spelers van dinsdag te motiveren om mee te spelen.

Martijn wil zelf ook wel een aantal matchen spelen.

Jef is in het Gildenhuis geweest om daar ons viertallenlokaal van te kunnen maken. Dit was voor de uitbaters geen probleem. We zouden, als we 2 consumpties nemen per persoon, de zaaltjes gratis mogen gebruiken.

5. Boxmeer

De vriendschappelijke interland met Boxmeer gaat door op zaterdag 9 mei 2020. Martijn zorgt voor lopers en uitslag. Mie regelt de inschrijvingen. Het gaat door in de kantine van FC Den Berg in Retie.

Via Horeca Van Zon in Beerse zou er bereid Stroganoff (varkensvlees), kipstoofpotje of varkenswangetjes te verkrijgen zijn. We zouden dan Stroganoff of kipstoofpotje met kroketten aanbieden.

We moeten zorgen voor afwassers en iemand voor achter de toog.

Elk bestuurslid maakt een hapje voor tijdens het spelen.
- Jef: iets met zalm
- Martijn: ciabatta met aioli (ciabatta van Turkse bakker?)
- Mie: dadels met boursin
- Hans: ?
- Luc: ?

Programma:
- 12u30: ontvangst met koffie of thee met gebak
- 13u00: beginnen met spelen (10 ronden van 3 giften)
- Hapjes tussendoor
- 17u15: einde, nadien eten

Jef VdE vraagt aan Jef VdP voor prijzen.

6. Marathon

We zouden dit jaar geen marathon organiseren. We hebben al te veel tornooien in die periode (feesttornooi en groot jubileumtornooi).

Het wordt van de website verwijderd.

7. Kroegentocht

De kroegentocht gaat dit jaar door op zaterdag 19 september. Martijn zal fungeren als wedstrijdleider. Luc zal zorgen voor de boekjes en eventueel het geven van de kaarten in overleg met Martijn.

Het klaarzetten zal gebeuren door Mie en Martijn.

De inschrijvingen en de uitslag vinden plaats in het Gildenhuis.

8. Koeskestornooi

Het Koeskestornooi kan niet doorgaan in het clublokaal. Een alternatief lokaal zal wel voorhanden zijn, maar we gaan eerst kijken hoe de kantine van FC Den Berg eruitziet.

9. Lidy

We willen de eigenares van Den Bempd bedanken om ons jarenlang heel goed te ontvangen en ons te verzorgen. Daarom zouden we een cadeau willen kopen voor haar.

We vragen aan Jef VdP om hiervoor te zorgen.

10. Feesttornooi 20 juni

We gaan werken met drankbonnetjes: iedereen die komt meespelen krijgt een aantal bonnetjes, geprint op gekleurd papier en enkel geldig voor het feesttornooi. De mee-eters krijgen geen drankbonnetjes.

Er moet een uitnodiging gemaakt worden voor die dag. Jef VdE vraagt aan Jef VdP voor de tekst.

Voor de leden: flyer maken in de trend van koeskestornooi (Martijn zorgt hiervoor).

11. Verhuis

11.1 Bonnetjes voor de winnaars

Omdat we de kostprijs nu zélf dragen denken we eraan om het niet aan de winnaars te geven, maar aan een ander paar. Als we het systeem veranderen, is nu wel hèt moment om dit te wijzigen.

Een idee: eerste onder de 50 %, maar nog steeds op datum te gebruiken.

11.2 Praktisch

We verhuizen op zondag 29 maart om 10 u. Martijn kan er niet bij zijn om te helpen (finale Beker van Vlaanderen).

Jef VdE zal zorgen voor een camionnette.

Het materiaal om dinsdagavond nog éénmaal te spelen in Den Bempd zal achtergelaten worden en dit neemt Martijn mee op 31 maart zodat donderdag 2 april in de kantine van de voetbal gespeeld kan worden.

11.3 Materiaal in orde brengen

Luc zorgt voor nieuwe lopers. We steken nieuwe kaarten in de giftbordjes. We vervangen ook de biddingboxen en biedkaartjes.

11.4 Vergaderingen met het bestuur van de voetbalclub

Luc en Jef vergaderen nog een aantal keren met het bestuur van de voetbalclub. Ze laten de data weten aan de andere bestuursleden. Als de andere leden kunnen, mogen ze ook aanwezig zijn.

12. Varia

Er wordt opgemerkt dat de inschrijvingen (zowel dinsdag als donderdag) best met 2 gebeuren. Voor dinsdag wil dat zeggen dat er nog een drietal mensen gezocht moeten worden. Mie en Martijn vermoeden dat Astrid wil stoppen met het doen van de inschrijvingen. We stellen dinsdag de vraag of er mensen zijn die willen helpen. Mie en Martijn spreken individueel af om Astrid te ondersteunen op dinsdag. Mocht geen van beiden kunnen, wil Jef VdE wel inspringen.

In september zal er een nieuwe beginnerscursus starten. Jef VdE blijft contactpersoon. We proberen de cursus te laten doorgaan in het Gildenhuis, maar dit kan niet op dinsdag omdat het Gildenhuis dan dicht is. Martijn stelt de vraag of er de mogelijkheid is voor een opfrissingscursus (speeltechniek, al dan niet wat uitgebreider; verder bieden na de herbieding; geen extra conventies!!!).

In augustus of september gaan we een avond viertallen spelen, ter voorbereiding op het nieuwe viertallenseizoen. Martijn zorgt dan voor de lopers.

Hans wordt materiaalmeester.